Firmy na całym świecie wprowadziły
obowiązkową pracę zdalną. Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy
nie, oto co musisz zrobić, aby pozostać produktywnym.
Google,
Microsoft, Twitter. Hitachi, Apple, Amazon. Chevron, Salesforce, Spotify. Od Wielkiej Brytanii po USA, Japonię i
Koreę Południową, są to globalne firmy, które w ciągu ostatnich kilku dni
wprowadziły obowiązkowe polisy dotyczące pracy w domu w związku z
rozprzestrzenianiem się Covid-19.
I realistyczne jest założenie, że przejście
do „biura domowego” stanie się na chwilę nową normą dla wielu z nas, biorąc pod
uwagę środową informację Światowej Organizacji Zdrowia, że
koronawirus oficjalnie osiągnął status „pandemii”.
Niektórzy pracownicy będą pracować po
raz pierwszy w domu, co oznacza zastanawianie się, jak pozostać przy zadaniu w
nowym środowisku, które może nie być wydajne. Są jednak sposoby na
uzyskanie wyników i uniknięcie szaleństwa, od stworzenia dobrego miejsca do
pracy do sposobu, w jaki rozmawiasz ze swoim zespołem.
Rozwiń komunikację
Koronawirus, czy nie, kluczem do pracy w
domu jest jasna komunikacja z szefem - i wiedza dokładnie, czego się od ciebie
oczekuje.
„Mają naprawdę jasno określone
oczekiwania dotyczące codziennej komunikacji” - mówi Barbara Larson, profesor
zarządzania na Northeastern University w Bostonie, który studiuje pracę
zdalną. „Zapytaj swojego kierownika, czy nie przeszkadza im 10-minutowe połączenie,
aby rozpocząć dzień i zakończyć dzień. Często menedżerowie po prostu o tym
nie pomyśleli.”
Większość ludzi spędza dni w pobliżu
szefa, co oznacza, że komunikacja jest łatwa i bez wysiłku. Ale to
wszystko za oknem przy pracy zdalnej, a awaria komunikacji jest jeszcze
bardziej prawdopodobna, jeśli twoje miejsce pracy nie jest przyzwyczajone do
pracy zdalnej. Twój menedżer może na przykład nie być przyzwyczajony do
wirtualnego zarządzania ludźmi lub Twoja firma może nie mieć gotowego zestawu
narzędzi dla pracowników zdalnych, takich jak aplikacja do czatowania Slack lub
aplikacja do wideokonferencji Zoom.
Ale nawet dla tych, którzy są do tego
przyzwyczajeni, praca w domu może wydawać się nieuporządkowana i
odizolowana. W ubiegłym roku badanie przeprowadzone przez 2500 zdalnych pracowników
przez internetową agencję rozwoju marki Buffer wykazało, że samotność była
drugim najczęściej zgłaszanym wyzwaniem , z którym spotkało się 19%
respondentów. Samotność może sprawić, że ludzie poczują się mniej
zmotywowani i mniej produktywni.
„Traktuj
to jak prawdziwą pracę”
Można również skorzystać z
ponadczasowych wskazówek. Na przykład fakt, że możesz odpoczywać w piżamie, nie
oznacza, że powinieneś. Weź prysznic i ubierz się. Traktuj to jak
prawdziwą pracę.
Jeśli nie masz domowego biura, zrób
tyle, ile możesz, aby stworzyć doraźne, specjalnie zaprojektowane miejsce do
pracy. Brak dobrze wyposażonej domowej przestrzeni biurowej, gdy ludzie
rozpoczynają pracę zdalną, może spowodować tymczasowy spadek wydajności. Podwójne monitory oraz bezprzewodowa
klawiatura i mysz zwiększają jej produktywność w domu.
Zamiast więc leżeć w łóżku z laptopem,
spróbuj czegoś bardziej przemyślanego. Rozwiązaniem może być coś tak
prostego, jak przeniesienie stolika nocnego w kąt z dala od rozproszenia,
opadanie komputera i siedzenie na stojącym krześle , tak jak na
biurku. (Pamiętaj jednak o „szyi technologicznej” i innych
ergonomicznych potrzebach.)
Służy to również jako ważny sygnał dla
tych, którzy mieszkają z tobą, że jesteś „w pracy”. „Stwórz granice w
domu, które członkowie rodziny rozumieją:„ Gdy drzwi są zamknięte, udawaj, że
mnie tam nie ma ”- mówi Kristen Shockley, profesor psychologii na University of
Georgia.
Dzięki dedykowanemu obszarowi roboczemu,
w którym można się skoncentrować, łatwiej jest odblokować zalety pracy
zdalnej. W ankiecie przeprowadzonej w zeszłym roku przez 7
000 pracowników przez FlexJobs 65% stwierdziło, że są bardziej produktywni
w pracy z domu, powołując się na takie korzyści, jak mniej przerw w pracy
kolegów, minimalna polityka biurowa i zmniejszenie stresu związanego z
dojazdami do pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz